BAŞKAN YABANCI GAZETECİLERLE BİR ARAYA GELDİ

Bodrum Belediyesi ve TAV Havalimanları iş birliğiyle gerçekleştirilen Bodrum tanıtım çalışmaları hız kesmeden devam ediyor.

Bodrum Tanıtma Vakfı, Bodrum Otelciler Derneği, TÜRSAB Bodrum Yürütme Kurulu ile Kültür ve Turizm Bakanlığı Londra Kültür ve Tanıtma Müşavirliği’nin de destek verdiği organizasyonla İngiliz, İtalyan ve Amerikan gazetecilerden oluşan grup, Bodrum’a geldi. Beş gün boyunca Bodrum’da kalacak ola 22 kişilik grup, La Blanche Resort Otel’de konakladı.

İlk günü jeep safariyle geçiren grup, Bodrum’un eşsiz doğası eşliğinde temiz hava alıp Bodrum kent merkezine 15 kilometre mesafede olan, Çamlık Mahallesi’ni ziyaret etti. Osman Koca’ya ait olan halı dokuma işletmesinde halı ve kilim dokumacılığı hakkında bilgi alan grup aynı yerde öğle yemeklerini yediler. Karaova bölgesindeki tur, Bodrum’un Çiftlik Mahallesinde bulunan zeytinyağı fabrikasında zeytinyağı ve ürünlerinin yapımı hakkında bilgi aldıktan  sonra son buldu. Gazeteci grup, tüm günün yorgunluğunu ise Gümbet Mahallesin’de faaliyet gösteren Queen Traditional Turkish Bath adlı Türk hamamında attı.

İkinci gün Antik Myndos Kapısı, Bodrum Antik Tiyatro, Gümbet tarihi yel değirmenleri, Bodrum Kalesi Su Altı Arkeoloji Müzesi, Bodrum Deniz Müzesi ile Mouseleum’u ziyaret eden grup Bodrum’u daha yakından tanıma fırsatı buldu.

Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, Trafo Bodrum Hakan Aykan Kültür Merkezinde yabancı gazetecilerle bir araya geldi. Bodrum ile ilgili tanıtım filmlerinin gösteriminin ardından gruba hoş geldiniz diyen Başkan Kocadon, gazetecilerin sorularını da yanıtladı.

“Tarih Bodrum’la başlar”

“Tarih Bodrum’la başlar çünkü tarihin babası Herodot Bodrumludur” diyen Başkan Kocadon konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bodrum dünya markası olduysa en büyük katkıyı İngilizler sağlamıştır. 1970 yılından beri Bodrum’da İngiliz misafirlerimizi ağırlıyoruz. Bu bizim için Bodrum turizmine büyük bir katkıdır. Son zamanlardaki düşüşten ise üzüntü duyuyorum. Bunun Bodrum’dan kaynaklanmadığını hepimiz biliyoruz ve  sizler sayesinde  İngiltere’den gelen turist sayısında artış olacağına inanıyorum. Bodrum’u gezdikçe tanıdıkça, bizleri iyi tanıdıkça Bodrum’un çok farklı bir bölge olduğunu; insanların ne kadar medeni olduğunu, dünya barış topluluğu gibi bir bölge olduğunu göreceksiniz.  Bu masadaki arkadaşlarımızın birer turizm elçisi olacağına inanıyor, ziyaretlerde artış sağlayacağımızı düşünüyorum. Şimdiden hepinize teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.

Yaptığı konuşmanın ardından da toplantıya katılan misafirlerin merak ettikleri sorulara cevap veren Başkan Kocadon, Bodrum’la ve kişisel hayatıyla ilgili gelen soruları yanıtladı.

Trafo Bodrum’dan görülen Bodrum’un doyumsuz manzarasını da ilgiyle izleyen gazeteciler Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon ile fotoğraf çektirdi.